Diferența dintre CPC, CPM, CPL, CPA, CPI - Modele de prețuri de marketing

Publicat: 2022-03-22

Tocmai ți-ai început cariera de marketing afiliat și te-ai confundat cu unele dintre aceste abrevieri pentru modelele de marketing de performanță și de prețuri publicitare ?

De exemplu, ce naiba este: CPC, CPM, CPV, vCPM, CPL, CPA, CPS, CPI, CPE, RevShare, ROI, CR, CTR...

??????????????????

Rulați anunțuri native? Spionează-ți competiția și creează campanii câștigătoare cu Anstrex
confuz

Te simt, ascultă, când am început eram atât de pierdut, încât a trebuit să caut pe google fiecare dintre acești termeni individual pentru a afla ce înseamnă...

Si ghici ce?

Aș uita de asta a doua zi când a trebuit să re-Google din nou (este chiar un cuvânt... re-Google?)

Oricum, inutil să spun, a fost un proces lung și chinuitor, în parte pentru că eram poate un idiot care nu își putea aminti lucrurile corect și în parte pentru că ei bine... lumea marketingului afiliat și a marketingului online în ansamblu au o mulțime de nume confuze, mai ales dacă ești nou venit.

Am decis să creez acest articol mai lung și să explic mai detaliat toți termenii stupidi ai modelului de prețuri de marketing de performanță, astfel încât să puteți avea toate definițiile pe o singură pagină.

Marcați acest rahat și vizitați această pagină de fiecare dată când vă pierdeți.

Nu-ți face griji, probabil că mă voi pierde și eu în viitor, când devin senil și voi uita multe din chestiile astea... așa că cred că va trebui să-l pun și eu în cartea...

Oricum... înapoi la modelele de prețuri.

Cuprins

  • Modele de prețuri pentru anunțuri – Definiții
    • CPC – Cost pe clic
    • CPM – Cost Per Mille
    • vCPM – Cost Per Mille vizibil
    • CPV – Cost pe vizionare
    • CPA – Cost pe acțiune
    • CPL – Cost Per Lead
    • CPS – Cost pe vânzare
    • CPI – Cost pe instalare
    • CPE – Cost pe angajament
    • RevShare – Cota din venituri
  • Mai multe valori de publicitate
    • ROI – Rentabilitatea investiției
    • Rentabilitatea cheltuielilor publicitare – Rentabilitatea cheltuielilor publicitare
    • CTR – Rata de clic
    • CR – Rata de conversie
  • Modele de prețuri de marketing de performanță: cuvinte finale

Modele de prețuri pentru anunțuri – Definiții

CPC – Cost pe clic

CPC înseamnă Cost Per Click , ceea ce înseamnă că, dacă creați o campanie într-o rețea publicitară care are modelul de preț CPC, veți plăti pentru fiecare clic primit pe anunțul dvs. de la utilizatori.

Acesta este probabil cel mai ușor și mai sigur model de preț pentru anunțuri pe care îl puteți alege atunci când vă decideți să plătiți pentru trafic, deși de multe ori este și cel mai scump.

Deoarece plătiți pentru clicuri pentru a obține (de preferință) trafic direcționat cu intenție mare , care are o rată de conversie mult mai mare, costurile asociate cu aceasta sunt și ele mai mari.

De aceea, costurile CPC ale motorului de căutare sunt în medie de 1 USD.

Oh, am uitat:

PPC care înseamnă Pay Per Click este același lucru cu CPC, nu există nicio diferență între ele, în afară de nume.

Ciudat, știu.

Nu doriți să cheltuiți prea mulți bani pe instrumente SEO, cum ar fi Semrush , dar tot doriți ceva care să vă urmărească datele SEO? Încercați Mangools.

Nu, serios, du-te și ia-le cât timp sunt încă fierbinți și disponibile.

Trecând peste:

CPM – Cost Per Mille

Un cuvânt latin funky ( Mille ) a fost aruncat în interiorul acestuia, doar pentru că. Mille este latină pentru o mie sau 1.000. Deci, CPM înseamnă Cost Per Mille sau Cost pe 1.000 de vizualizări/afișări.

Cele mai populare tipuri de anunțuri care utilizează modelul de preț CPM sunt bannerele, anunțurile native și anunțurile push recent.

De fiecare dată când un anunț este încărcat pe o pagină, acesta contează ca o afișare. Deci, dacă anunțul este încărcat de 1.000 de ori, veți plăti pentru mie de afișări.

Indiferent dacă un utilizator face clic pe anunțurile dvs. sau nu (acesta este cheia de reținut).

S-ar putea să irosești o mulțime de bani pe anunțuri CPM, dacă bannere și reclame au un CTR (rata de clic) scăzută, iar utilizatorii nu vor face clic pe el.

De exemplu, cu o sumă licitată CPM de 1 USD, înseamnă că veți cheltui 1 dolar pentru ca anunțul dvs. să fie afișat de 1.000 de ori.

Dacă doar 5 utilizatori dau clic pe anunțurile dvs. (la o rată CPM de 1 USD, de exemplu), înseamnă că plătiți în esență 0,2 USD pe clic, având doar o rată CTR de 0,5%. Uneori, dacă mergeți pe calea CPC, s-ar putea să plătiți mai puțin dacă CTR-ul dvs. este nasol.

Dar…

Dacă obțineți un CTR ridicat la anunțurile dvs. CPM, CPC (costul pe clic) va ajunge să fie mult mai mic decât dacă ați crea o campanie publicitară CPC în aceeași rețea.

Știu că este confuz, dar aici, permiteți-mi să vă arăt un exemplu:

Modelul de preț pentru anunțurile CPM

Această captură de ecran vă arată câteva campanii publicitare CPM pe care le-am folosit pentru studiul de caz CPA pentru întâlniri, în cadrul rețelei Propeller Ads.

Acum, după cum puteți vedea, pentru unele dintre aceste campanii CPM am licitat 0,01 USD pentru 1.000 de afișări. (Apropo, care este trafic plătit nebun de ieftin)

Cu un CTR mediu de 1% , înseamnă că CPC-ul meu a fost de 0,001 USD sau chiar mai mic!!!

Rulați anunțuri native? Spionează-ți competiția și creează campanii câștigătoare cu Anstrex

Dacă ar fi să creez o campanie CPC în aceeași rețea publicitară, suma licitată CPC minimă ar fi de 0,005 USD , așa că prin crearea unui anunț CPM cu un CTR suficient de mare am putut obține un cost de 5 ori mai mic decât suma licitată CPC minimă . (0,001 USD în loc de 0,005 USD)

Nebun, nu?

Dar, se poate întoarce cu ușurință, mai ales dacă licitați mult și obțineți un CTR (rata de clic) scăzută.

Deci, da, mai întâi, testați mic, dacă nu doriți ca bugetul dvs. publicitar să dispară în câteva minute.

Puteți utiliza acest calculator PPC pentru a afla costurile dvs. CPC pentru anunțurile CPM, în funcție de ratele CTR.

vCPM – Cost Per Mille vizibil

Susține vCPM? Sună exact la fel ca CPM. Ei bine, nu este. În caz contrar, nu ar mai exista un alt termen nebun pentru acest model de prețuri pentru anunțuri, nu-i așa?

vCPM înseamnă pur și simplu Cost Per Mille vizibil. Acest model de preț al anunțurilor este similar cu CPM, da, dar cu diferența este că aceste anunțuri sunt de fapt garantate că vor fi văzute de utilizatori.

Vedeți multe site-uri ale editorilor doar care aruncă niște bannere CPM pe site-ul lor, în antet (sus site-ului), în bara laterală sau în subsol (partea de jos a site-ului).

Și de fiecare dată când reclamele sunt încărcate pe o pagină, toate reclamele o contorizează ca o afișare și veți fi facturat pentru aceasta, indiferent dacă un utilizator a văzut sau nu anunțul.

Pentru că amintiți-vă, uneori acele anunțuri ar putea fi mult mai jos în subsolul (sfârșitul) site-ului web, iar utilizatorul doar citește titlul și apoi se ridică.

Aceasta contează în continuare ca o afișare (din moment ce anunțul a fost încărcat).

Cu toate acestea, cu modelul de prețuri vCPM, acesta vă garantează că anunțurile dvs. sunt de fapt văzute de utilizatori, astfel încât să știți că plătiți pentru afișările reale reale.

CPV – Cost pe vizionare

Cunoscut și sub denumirea de PPV (Pay Per View), acesta este unul dintre modelele de preț care este puțin mai puțin folosit de rețelele publicitare. Cu toate acestea, CPV înseamnă Cost Per View.

Înseamnă că veți plăti pentru FIECARE vizualizare a anunțului dvs. De obicei, acestea sunt folosite pe rețele de anunțuri pop, cum ar fi Popads .

Așadar, fiți foarte atenți și nu confundați CPV cu CPM, pentru că veți pierde rapid o mulțime de bani din bugetul publicitar dacă le amestecați pe cele două.

În afară de articolele de pe acest blog, rar îmi scriu propriul conținut. De ce? Este simplu: urăsc. De aceea îl externalizez din locuri precum Fiverr.

Știu... pentru că am dat naiba o dată, am crezut că plătesc o rată CPM de 2 USD pentru 1.000 de afișări, iar aici plăteam 2 USD pentru EVERY.SINGLE.FUCKING.VIEW.

Aproape 300 de dolari s -au dus în câteva minute lol. Desigur, cu 0 conversii

CPA – Cost pe acțiune

Ori de câte ori cineva face o acțiune, fie ești plătit pentru aceasta (dacă ești un agent de marketing afiliat), fie vei plăti pentru asta.

Deoarece acest articol se concentrează mai mult pe agenții de publicitate, CPA, care înseamnă cost pe acțiune (sau achiziție), înseamnă pur și simplu suma de bani pe care a trebuit să o cheltuiești pe reclame înainte ca cineva să facă o conversie pentru una dintre ofertele tale.

Cum se calculează CPA

Formula CPA este următoarea: Cheltuieli totale cu anunțuri/Conversii = CPA

De exemplu, dacă ați cheltuit 300 USD pe reclame și ați obținut 23 de conversii , suma CPA este de 300/23 , adică 13,04

Cunoașterea sumei CPA este foarte importantă dacă sunteți agent de publicitate și doriți să maximizați și să măriți cheltuielile publicitare.

Există rețele publicitare care vă permit să specificați un preț CPA, iar rețeaua publicitară se va strădui să vă aducă un client fără a cheltui mai mult decât suma CPA specificată.

Luând exemplul de mai sus, dacă știți că suma dvs. CPA este de 13 USD, puteți:

  • A. Creați o campanie CPA cu 13 USD ca maxim (pentru pragul de rentabilitate)
  • B. Creați o campanie CPA cu un preț mai mic de 13 USD (pentru a obține profit).

Desigur, acestea sunt exemple și totul depinde de rețeaua publicitară și de ofertă, dar de obicei este ceea ce vă puteți aștepta atunci când licitați pe un model de preț CPA.

Dacă sunteți interesat să aflați mai multe despre CPA (din perspectiva marketingului afiliat), consultați:

  • Ce este CPA Marketing
  • CPA vs CPS pentru marketing afiliat

Urmatorul:

CPL – Cost Per Lead

CPL înseamnă Cost Per Lead , este, de asemenea, parte din CPA în principiu, dar limitat doar la clienți potențiali, care pot fi orice, de la: înscrieri prin e-mail, la trimiteri ZIP și alte tipuri de formulare.

Diferența este că CPA include și tranzacțiile de vânzări, în timp ce CPL ține cont doar de clienții potențiali generați.

CPS – Cost pe vânzare

Acest model de prețuri de marketing de performanță poate fi inclus și în termenul mai larg CPA, dar poate fi și singur.

În afară de articolele de pe acest blog, rar îmi scriu propriul conținut. De ce? Este simplu: urăsc. De aceea îl externalizez din locuri precum Fiverr.

CPS înseamnă cost pe vânzare, dacă ești un agent de publicitate care are afiliați, aceasta este suma pe care o vei plăti acestora de fiecare dată când aduce o vânzare la produsul tău.

Dacă sunteți afiliat, CPS (costul pe vânzare) este pur și simplu comisionul pe care îl veți primi atunci când cineva cumpără un produs prin linkul dvs. de afiliat.

CPI – Cost pe instalare

Dacă doriți să instalați aplicația dvs., CPI este, de asemenea, similar cu CPA (formula pentru CPI este aceeași). Înseamnă că vă puteți calcula CPI dacă scădeți costul publicitar din conversii (sau instalări în acest caz).

Când vă cunoașteți CPI, îl puteți configura în rețelele publicitare, astfel încât să nu fiți niciodată nevoit să plătiți mai mult decât rata CPI pentru instalările noi de aplicații.

Dacă faceți marketing afiliat , promovați oferte de instalare a aplicațiilor, CPI-ul este rata cu care veți fi plătit de fiecare dată când cineva instalează o aplicație prin linkul dvs. de afiliat.

CPE – Cost pe angajament

CPE înseamnă Cost Per Engagement. Este unul dintre cele mai noi modele de prețuri de marketing, în care agenții de publicitate plătesc numai pentru anunțurile cu care utilizatorii au interacționat.

De exemplu, în anumite rețele publicitare, agenții de publicitate nu trebuie să plătească nimic dacă anunțurile lor sunt văzute doar de utilizatori.

Dar dacă utilizatorii interacționează cu anunțul în vreun fel, adică trec cu mouse-ul peste, sau anunțul se extinde într-unul mai mare, atunci și numai atunci agentul de publicitate va fi taxat pentru vizualizarea anunțului.

Este un model de prețuri publicitar destul de elegant, pe care mulți agenți de publicitate îl folosesc cu adevărat și, sincer, nu știu de ce, deoarece pare a fi o ofertă mult mai bună decât simpla CPM.

Oricum... trec mai departe:

RevShare – Cota din venituri

În calitate de agent de publicitate, RevShare este suma de venit (duh) pe care sunteți dispus să o împărtășiți cu un editor sau un afiliat pentru ca aceștia să vă aducă cu succes o vânzare.

De exemplu, dacă vindeți un produs de 30 USD și oferiți o cotă de profit de 50% afiliaților care vă promovează produsul, va trebui să le plătiți 15 USD de fiecare dată când obțin o vânzare.

Destul de dulce, nu?

Totuși, nu există atât de multe rețele publicitare care oferă această funcție, așa că dacă doriți să obțineți afiliați care să vă promoveze produsele, ar trebui să verificați:

Cele mai bune rețele de afiliați la care vă puteți alătura ca agent de publicitate și puteți găsi parteneri de calitate.

Nu știi cum să începi să faci bani online? Una dintre cele mai bune moduri este să începi un blog. Puteți face asta cu ușurință cu Bluehost.

Mai multe valori de publicitate

Credeai că am terminat?

Haha, nu.

Iată termeni de marketing de bază mai plictisitori (dar la fel de importanți) pe care trebuie să îi cunoașteți, în calitate de agent de publicitate și de marketing online în general.

Mai ales dacă lansați campanii de anunțuri plătite, trebuie să vă asigurați că urmăriți câțiva indicatori cheie de performanță (KPI).

Ca:

ROI – Rentabilitatea investiției

Modelele dvs. de prețuri pentru publicitate pot fi oricare: CPC, CPM, CPI, CPA etc.

Ceea ce contează este, care îți aduce cel mai bun ROI? (Randamentul investițiilor)?

Probabil ați auzit mult despre rentabilitatea investiției pe internet, deci ce dracu este?

Este o modalitate pentru orice tip de investitor, de a calcula dacă câștigă bani sau dacă pierde bani.

Simplu ca asta. Dacă plătiți pentru reclame, într-un fel investiți bani, deci folosind rentabilitatea investiției, puteți vedea cu precizie dacă sunt profitabile sau nu.

Formula Calculator ROI

Există o formulă simplă pe care o poți folosi pentru a calcula rentabilitatea investiției, care este aceasta: ROI = Profit net / Cost * 100.

De exemplu, să presupunem că ați cheltuit 150 USD pe publicitate plătită și ați obținut un profit net total de 476 USD (după deducerea produsului și a altor costuri), pentru a calcula rentabilitatea investiției, veți face: 476 / 150 = 3,173 * 100 = 317. Deci, rentabilitatea investiției dvs. este de 317 %, ceea ce este grozav pentru că este pozitiv.

Un ROI pozitiv (peste 0%) este bun , cu toate acestea, un ROI negativ (sub 0%) este rău, deoarece înseamnă că ai pierdut bani.

Puteți calcula rentabilitatea investiției oricând doriți să verificați performanța unui canal de publicitate sau KPI-ul unei campanii.

Rentabilitatea cheltuielilor publicitare – Rentabilitatea cheltuielilor publicitare

Stai, nu este rentabilitatea investiției la fel cu rentabilitatea investiției? Într-un fel, este, dar rentabilitatea investiției poate fi utilizată în ansamblu pentru a calcula profitabilitatea tuturor campaniilor, în timp ce rentabilitatea cheltuielilor publicitare poate fi utilizată special pentru campanii și anunțuri individuale, pentru a vedea care dintre ele sunt profitabile și care nu.

În afară de articolele de pe acest blog, rar îmi scriu propriul conținut. De ce? Este simplu: urăsc. De aceea îl externalizez din locuri precum Fiverr.

Pentru că atunci când lansați o campanie care promovează ceva, de obicei veți avea mai multe anunțuri care trimit trafic plătit către același produs/serviciu.

Este posibil ca unele dintre aceste campanii să nu fie toate profitabile și, de fapt, vă pierd o mulțime de bani, așa că este bine să calculați rentabilitatea cheltuielilor publicitare (rentabilitatea cheltuită a reclamelor) pentru anunțuri individuale din cadrul unei campanii, pentru a le optimiza și mai mult și a obține profituri mai mari.

Formula pentru calcularea rentabilității cheltuielilor publicitare:

Iată formula simplă pe care o puteți folosi pentru a calcula profitabilitatea anunțurilor dvs.: ROAS = Venituri / Anunț cheltuit

De exemplu, dacă aveți mai multe reclame într-o campanie pe Facebook, puteți calcula rentabilitatea cheltuielilor publicitare pentru fiecare reclamă pentru a vedea care dintre ele sunt profitabile sau nu.

Spuneți că anunțul Facebook nr. 1 a cheltuit 50 USD și v-a adus 4 vânzări în valoare totală de 250 USD. Rentabilitatea cheltuielilor publicitare pentru acel anunț este de 5 (250 USD / 50 USD), ceea ce este foarte bun.

Acum, al doilea anunț pe Facebook a cheltuit din nou 100 USD, dar ți-a adus doar o vânzare de 62,5 USD. Rentabilitatea cheltuielilor publicitare pentru acest anunț este de 0,6 (62,5 USD / 100 USD), evident, acest anunț are o rentabilitate a cheltuielilor publicitare negativă și înseamnă că ar trebui fie oprit, fie optimizat pentru a aduce o rentabilitate pozitivă a cheltuielilor publicitare.

CTR – Rata de clic

Am vorbit pe scurt despre CTR mai sus, dar iată-ne din nou: CTR înseamnă rata de clic. Adică de câte ori utilizatorii fac clic pe anunțurile dvs.

Formula pentru calcularea CTR:

Pentru a calcula CTR-ul anunțului, va trebui să împărțiți numărul de clicuri la numărul total de afișări și apoi să îl înmulțiți cu 100, astfel: CTR = clicuri / afișări * 100 ,

De exemplu: 500 de clicuri / 20.000 de afișări = 0,025 * 100 = 2,5% CTR.

Ar trebui să urmăriți întotdeauna un CTR ridicat în orice rețea publicitară, deoarece aduce cu sine o mulțime de beneficii, de exemplu în Google Ads, un CTR ridicat vă poate crește scorul general de calitate și vă poate face să cheltuiți mai puțini bani pe anunțuri.

Citiți mai multe: Sfaturi Google Ads

Ar trebui să urmăriți să obțineți cel puțin 1% CTR pentru aproape orice tip de reclamă din orice rețea de publicitate, indiferent de tipul reclamelor dvs.:

  • Banner publicitar
  • anunț text
  • Anunț pop-up
  • Anunț de notificare push
  • Anunț nativ

Pentru că adevărul este că, dacă nu obțineți peste 1% șansele sunt să plătiți mai mulți bani decât alți agenți de publicitate pentru aceleași cuvinte cheie sau puncte de direcționare.

Uneori îmi place să urmăresc unicornii CTR, adică să obțin un CTR mai mare de 10%, ceea ce este foarte dificil și incredibil de rar (de unde și termenul de unicorn).

CR – Rata de conversie

Cunoscută uneori și ca CVR , abrevierea CR înseamnă Rata de conversie .

Rulați anunțuri native? Spionează-ți competiția și creează campanii câștigătoare cu Anstrex

Rata de conversie îl ajută pe agentul de publicitate să calculeze cât ar trebui să cheltuiască pe reclame și dacă anumite campanii sunt profitabile sau nu.

O conversie este o licitație reușită efectuată de un utilizator pe pagina dvs. de destinație, cum ar fi: v-ați înscris pentru un buletin informativ prin e-mail, ați cumpărat un produs etc.

Rata de conversie este, de asemenea, un indicator cheie de performanță de care agenții de publicitate trebuie să-l țină cont, cu o formulă simplă de calculat, care este similară cu cea CTR.

Formula pentru calcularea CR:

Pentru a calcula rata de conversie, pur și simplu împărțiți numărul de conversii la numărul de clicuri și înmulțiți cu 100, astfel: CR = Conversii / clicuri * 100.

Exemplu: ați cumpărat 300 de clicuri, iar dintre acestea ați primit 44 de înscrieri la buletinul informativ prin e-mail (conversii), rata de conversie este: 44 / 300 * 100 = 14,6 %

Inutil să spun că specialiștii în marketing digital se străduiesc întotdeauna pentru o rată de conversie cât mai mare posibilă, de aceea folosesc o mulțime de tactici, cum ar fi canalele și remarketingul.

Modele de prețuri de marketing de performanță: cuvinte finale

Uite, sunt sigur că majoritatea dintre voi nici măcar nu ați ajuns până la sfârșitul acestui articol și nici nu pot fi supărat pe voi, am înțeles, unele dintre acestea sunt greu de reținut.

Dar, este foarte bine să cunoști câțiva dintre acești termeni, mai ales dacă faci marketing plătit. Nu vrei să scapi de bugetul publicitar și să nu știi ce dracu s-a întâmplat.

Sau care model de prețuri este cel mai bun pentru a obține mai multe conversii: CPM vs CPC vs CPA vs CPL vs CPI vs CPV... etc.

În mare parte fac CPC și CPM, dar când rețeaua publicitară permite utilizarea unui model de preț CPA, atunci îl voi încerca și pe acesta, odată ce îmi cunosc rata CPA ofc.

Bine gașca, până data viitoare:
Stai Hustlin'
Ştefan